Освітні програми та компоненти

Перелік освітніх компонентів https://drive.google.com/open?id=0B_q80JOjOsF2YjJLYzVLbFVvcUFmdEhnX0JNcHNjbEJvVGhB
Освітня програма базова та профільна середня освіта
Освітня програма 2-4 класи
Освітня програма 1 клас
Освітні програми знаходяться за посиланням https://drive.google.com/open?id=1KApAeMijg2dwhQjx37xH1ooImrxj3qKE

Перелік освітніх компонентів, визначених освітніми програмами

 Українська мова

Ключові компетентності
Компоненти
1
Спілкування державною мовою
Уміння: використовувати українську мову як державну для духовного, культурного й національного самовияву;
володіти всіма видами мовленнєвої діяльності;
усно й письмово тлумачити поняття, факти;
висловлювати думки, почуття, погляди; оцінювати й осмислювати ситуацію спілкування;
реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ (у школі, громадських місцях, удома, на дозвіллі);
здійснювати адекватний змістові й умовам спілкування добір мовно-виражальних засобів; володіти засобами української мови — її стилями, типами, жанрами;
правильно вимовляти й писати слова, творити їх граматичні форми;
конструювати речення й тексти; дотримувати норм етикету під час спілкування.
Ставлення: поцінування української мови як державної;
усвідомлення її як державотворчого чинника та чинника національної ідентичності;
свідоме послуговування українською мовою в усіх царинах життя;
захоплення красою, естетичною довершеністю, багатством виражальних засобів української мови; сприйняття спілкування як цінності;
усвідомлення значення ефективного спілкування;
ціннісне ставлення до співрозмовників;
у виборі рішень керування системою цінностей, схвалених суспільством.
Навчальні ресурси: текстоцентризм, діалог, дискусія, проект щодо ролі державної рідної мови.
2
Спілкування іноземними мовами

Уміння: виявляти в текстах запозичення з інших мов; пояснювати лексичне значення, правопис та особливості вживання слів іншомовного походження;
обговорювати прочитані або прослухані мовою оригіналу та в перекладі українською фольклорні та літературні твори.
Ставлення: розуміння ролі іноземної мови як засобу пізнання іншого світу та збагачення власного культурного досвіду;
розуміння потреби популяризувати Україну у світі засобами іноземних мов; готовність до міжкультурного діалогу, відкритість до пізнання різних культур.
Навчальні ресурси: перекладні словники, тексти українськомовних перекладів літературних творів та оригінали.
3
Математична компетентність

Уміння:оперувати абстрактними поняттями;
виокремлювати головну й другорядну інформацію; установлювати причинно-наслідкові зв’язки;
чітко формулювати визначення та будувати гіпотези;
формулювати тезу й добирати аргументи; перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (схему, таблицю, діаграму);
доцільно й правильно використовувати в мовленні числівники.
Ставлення: прагнення висловлюватися точно, логічно, послідовно; бережливе ставлення до часу.
Навчальні ресурси:тексти, що містятьроздум; текст виступу, у якому наявна гіпотеза та її обґрунтування; тексти, у яких наявні таблиці, схеми, діаграми тощо.
4
Компетентності
в природничих науках
і технологіях





Уміння: швидко й ефективно шукати інформацію про довкілля, використовувати різні види читання для здобуття нових знань;
критично оцінювати відображені в наукових, художніх і публіцистичних текстах результати людської діяльності в природному середовищі;
змістовно, логічно, послідовно, точно описувати процес власної діяльності; спостерігати, аналізувати, проводити мовні експерименти;
словесно оформлювати результати досліджень; визначати роль природи в житті людини; використовувати сучасні технології.
Ставлення: сприйняття природи як цінності;
готовність захищати довкілля, зберігати природні ресурси для сьогодення та майбутніх поколінь;
готовність до опанування новітніх технологій.
Навчальні ресурси:науково-пізнавальні й навчальні тексти природничого та технологічного змісту; аналіз текстів (фрагментів) природничо-екологічного змісту, опис експерименту, усні / письмові презентації в рамках дослідницьких проектів.
5
Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння: діяти за алгоритмом, зокрема здійснювати пошукову діяльність  та аналіз мовних явищ; створювати інструкцію та діяти за інструкцією; складати план тексту;
впевнено й водночас критично застосовувати інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією з навчальною метою та в приватному спілкуванні;
грамотно й безпечно комунікувати в інформаційному просторі;
розпізнавати маніпулятивні технології та протистояти їм;розвивати медійну грамотність;
переводити навчальну інформацію в інший формат.
Ставлення: задоволення пізнавального інтересу;
прагнення до гармонійного спілкування у віртуальному інформаційному просторі, критичне сприйняття інформації, поданої в ЗМІ; прагнення додержувати правил роботи з інформацією (дотримання авторського права тощо).
Навчальні ресурси:дописи в соціальних мережах і коментарі до них;інструментальні тексти (алгоритми дій, інструкції тощо);
план тексту;
медійні тексти.
6
Уміння вчитися впродовж життя


Уміння:визначати мету навчальної діяльності та способи її досягнення; планувати й організовувати власну навчальну діяльність; читати, використовуючи різні види читання (ознайомлювальне, вибіркове, вивчальне та ін.); постійно поповнювати власний словниковий запас;
користуватися різними джерелами довідкової інформації (словниками, енциклопедіями, онлайн-ресурсами); здійснювати самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексію;
застосовувати комунікативні стратегії відповідно до мети та ситуації спілкування.
Ставлення:сприйняття освіти, навчальних досягнень, зокрема у вивченні мови, як цінностей, готовність удосконалювати знання мови і власне мовлення впродовж життя, розвивати мовне чуття;
розуміння ролі читання для власного розвитку;
усвідомлення потреби вчитися з метою самовдосконалення й самореалізації.
Навчальні ресурси:довідкова література, зокрема пошукові системи; електронні мережеві бібліотеки; інструкції з ефективного самонавчання.
7
Соціальні та громадянські компетентності

Уміння: аргументовано і грамотно висловлювати власну громадянську позицію в суспільно-політичних питаннях; співпрацювати з іншими на результат, запобігати конфліктам і розв’язувати їх, досягати розумних компромісів.
Ставлення:сприйняття людської гідності як найвищої цінності;
повага до законів України, зокрема до норм українського мовного законодавства;
повага до правових норм;
усвідомлення необхідності конструктивної участі у громадському житті.
Навчальні ресурси:тексти соціально-політичного змісту;
інтерактивні технології навчання.
8
Підприємливість

Уміння:презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні виражальні мовні засоби;
використовувати ефективні комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій;
самоорганізовуватися; оцінювати економічні ініціативи та економічну діяльність.
Ставлення:готовність брати на себе відповідальність; розуміння ролі комунікативних умінь для успішної професійної кар’єри.
Навчальні ресурси:тексти, які містять моделі ініціативності;
ділові папери (план роботи, звіт, резюме, заява тощо),самопрезентація, зразки реклами.
9
Загальнокультурна грамотність

Уміння:використовувати українську мову для духовного й культурного самовиявлення;
дотримуватися норм української літературної мови та мовленнєвого етикету;використовувати досвід взаємодії з творами мистецтва в життєвих ситуаціях;
створювати тексти, виражаючи власні ідеї, досвід і почуття та використовуючи художні засоби;
добирати літературу для читання з метою одержання насолоди та користі від прочитаного.
Ставлення: сприйняття літературного твору як засобу збагачення особистого емоційно-чуттєвого досвіду, отримання естетичного задоволення від творів мистецтва; зацікавленість світовими культурними набутками, повага до розмаїття культурного вираження різних народів.
Навчальні ресурси: твори мистецтва; тексти, що містять описи творів мистецтва; дослідницькі проекти.
10
Екологічна грамотність
і здорове життя
Уміння:дотримуватися здорового способу життя; враховувати вплив слова на психічне здоров’я людини; відповідально використовувати мовні виражальні засоби;
застосовувати комунікативні стратегії для протистояння деструктивним та маніпулятивним впливам, що є загрозою здоровому способу життя;
виявляти толерантність до різних поглядів, співчувати;
конструктивно спілкуватися в різних соціальних середовищах, досягнення соціальної захищеності, сімейного щастя тощо;
бережливо ставитися до природи.
Ставлення: сприймання здоров’я як загальнолюдської цінності; бажання дотримуватися здорового способу життя; усвідомлення значення навколишнього середовища для життя і здоров’я людини; готовність зберігати природні ресурси.
Навчальні ресурси:тексти, які сприяють гармонізації психоемоційного стану;
художні твори, які містять моделі досягнення соціальної захищеності, кар’єрного зростання.


Математика
Ключові компетентності
Компоненти
1
Спілкування державною
 (і рідною — у разі відмінності) мовами
Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему;
 міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою;
доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; поповнювати свій словниковий запас.
Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань.
Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей, доведення теорем
2
Спілкування іноземними мовами
Уміння: спілкуватися іноземною мовою з використанням числівників, математичних понять і найуживаніших термінів; ставити запитання, формулювати проблему; зіставляти математичний термін чи буквене позначення з його походженням з іноземної мови, правильно використовувати математичні терміни в повсякденному житті.
Ставлення: усвідомлення важливості вивчення іноземних мов для розуміння математичних термінів та позначень, пошуку інформації в іншомовних джерелах.
Навчальні ресурси: тексти іноземною мовою з використанням статистичних даних, математичних термінів
3
Математична компетентність
Уміння: оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині та в просторі; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту;
 будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.
Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших дисциплін.
Навчальні ресурси: розв'язування математичних задач, зокрема таких, що моделюють реальні життєві ситуації
4
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі і які можна розв’язати засобами математики;
 будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів.
Ставлення: усвідомлення важливості математики як універсальної мови науки, техніки та технологій.
Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу
5
Інформаційно-цифрова компетентність
Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі;
використовувати різні знакові системи;
знаходити інформацію та оцінювати її достовірність;
доводити істинність тверджень.
Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання;
усвідомлення важливості ІКТ для ефективного розв’язування математичних задач.
Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіків та діаграм за допомогою програмних засобів
6
Уміння вчитися впродовж життя
Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети;
організовувати та планувати свою навчальну діяльність;
моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності;
доводити правильність власного судження або визнавати помилковість.
Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь;
зацікавленість у пізнанні світу;
розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності.
Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії
7
Ініціативність і підприємливість
Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогрозувати, ухвалювати оптимальні рішення;
 використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення;
аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати;
використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання.
Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі; переконаність, що успіх команди – це й особистий успіх; позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших.
Навчальні ресурси: задачі підприємницького змісту (оптимізаційні задачі)
8
Соціальна і громадянська компетентності
Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів;
 аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі;
аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, користуючись математичними методами;
рієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись, зокрема, і на математичні дані.
Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших незалежно від статків, соціального походження;
відповідальність за спільну справу;
налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків; повага до прав людини, активна позиція щодо боротьби із дискримінацією.
Навчальні ресурси: задачі соціального змісту
9
Обізнаність і самовираження у сфері культури
Уміння: здійснювати необхідні розрахунки для встановлення пропорцій, відтворення перспективи, створення об’ємно-просторових композицій;
 унаочнювати математичні моделі, зображати фігури, графіки, рисунки, схеми, діаграми.
Ставлення: усвідомлення взаємозв’язку математики та культури на прикладах з архітектури, живопису, музики та ін.; розуміння важливості внеску математиків у загальносвітову культуру.
Навчальні ресурси:математичні моделі в різних видах мистецтва
10
Екологічна грамотність і здорове життя
Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі статистичних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень;
розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання.
Ставлення:усвідомлення взаємозв’язку математики та екології на основі статистичних даних;
 ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину тощо. 
Навчальні ресурси: навчальні проекти, задачі соціально-економічного, екологічного змісту;
задачі, які сприяють усвідомленню цінності здорового способу життя


ПОГОДЖЕНО                                                                                                ЗАТВЕРДЖЕНО педагогічною радою                                                                                       наказом по школі Нововасилівського навчально-виховного                                                     від 12.06.2018 р. № 70   комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ
ступенів – дошкільний начальний заклад»
 Іванівської  селищної ради                                                                          
 Херсонської області ( протокол №07 від 05.06.2018р.)

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА Нововасилівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»  Іванівської селищної ради Херсонської області початкова школа 1 клас

Типова освітня програма загальної середньої освіти І ступеня для 1-х класів розроблена під керівництвом О.Я. Савченко відповідно до Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 року, Державного стандарту початкової освіти, затвердженого Кабінетом Міністрів України 21.02.2018 року. та затверджено наказом МОН України від 21.03.2018року № 268 та « Освітня програма для 1-2 класів початкової школи за педагогічною технологією « Росток» (лист МОН №1/9-344 від 25.05.2018). У програмах визначено вимоги до конкретних очікуваних результатів навчання; вказано відповідний зміст кожного навчального предмета чи інтегрованого курсу. Програми побудовано із врахуванням таких принципів: - дитиноцентрованості і природовідповідності; - узгодження цілей, змісту і очікуваних результатів навчання; - науковості, доступності і практичної спрямованості змісту; - наступності і перспективності навчання; - взаємозв’язаного формування ключових і предметних компетентностей; - логічної послідовності і достатності засвоєння учнями предметних компетентностей; - можливостей реалізації змісту освіти через предмети або інтегровані курси; - творчого використання вчителем програми залежно від умов навчання; - адаптації до індивідуальних особливостей, інтелектуальних і фізичних можливостей, потреб та інтересів дітей. Зміст програм має потенціал для формування у учнів таких ключових компетентностей: 1) вільне володіння державною мовою; 2) здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами; 3) математична компетентність; 4) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; 5) інноваційність; 6) екологічна компетентність; 7) інформаційно-комунікаційна компетентність; 8) навчання впродовж життя; 9) громадянські та соціальні компетентності; 10) культурна компетентність; 11) підприємливість та фінансова грамотність; Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами. Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін. Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1-х класів складає 805 годин/навчальний рік. Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у робочому навчальному плані на 2018/2019 навчальний рік , який складено згідно наказу Міністерства освіти і науки України від 21.03.2018 р. №268 « Про затвердження освітніх навчальних програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти» типова освітня програма Савченко О.Я . та наказу МОН від 06.08.2014 №905 « Про типові навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів , які працюють за науково-педагогічним проектом «Росток». За типовою освітньою програмою Савченко О.Я. освітня галузь "Мовно-літературна» з урахуванням вікових особливостей учнів буде реалізовуватися через предмет "Навчання грамоти"( 245 годин/навчальний рік.) Освітня галузь «Іншомовна» через предмет "Англійська мова"( 70 годин/навчальний рік.) Освітня галузь "Математична" реалізовується через предмет Математика" ( 140 год.). Освітні галузі "Природнича, громадянська і історична, соціальна, здоров’язбережувальна" реалізується інтегрованим предметом "Я досліджую світ ( 105 год.) . Освітня галузь "Мистецька" реалізується інтегрованим предметом "Мистецтво" ( 70 год.). Освітня галузь "Технологічна" реалізується через предмет "Дизайн і технології" ( 35 год.) Освітня галузь "Фізкультурна" реалізується окремими предметом "Фізкультура" ( 105 год.). За освітньою програмою науково-педагогічного проекту « РОСТОК» освітні галузі « мови і літератури» реалізовуватимуся через навчальні предмети українська мова /навчання грамоти, англійська мова . Освітні галузі « Природознавство» та « Суспільствознавство» через інтегрований навчальний предмет « Навколишній світ». При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 1-х класах – 35 хвилин. Години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів. Навчальний час, передбачений на варіативну складову ( програма Савченко О.Я.), буде використаний на додаткові години на вивчення предмету « Я досліджую світ». Враховуючи інтегрований характер компетентності, у процесі реалізації Типових освітньіх програм використовуються внутрішньопредметні і міжпредметні зв’язки, які сприяють цілісності результатів початкової освіти та переносу умінь у нові ситуації. Розподіл навчальних годин за темами, розділами, вибір форм і методів навчання вчителі визначають самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у програмі. Контроль і оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються на суб’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього індивідуального розвитку у процесі навчання. Навчальні досягнення учнів 1-х класів підлягають вербальному, формувальному оцінюванню.














ЗАТВЕРДЖУЮ :
                                                                       Директор
                                                                                                          В.В.Малашок
РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
для першого класу  НУШ 2018/2019 н.р.
(наказ Міністерство освіти і науки України від 21.03.2018р. № 268
«Про затвердження освітніх навчальних програм для 1-2 класів
закладів загальної середньої освіти», типова освітня програма Савченко О.Я.;
«Освітня програма для 1-2 класів початкової школи за педагогічною технологією «Росток» Лист МОН №1/9-344 від 25.05.2018р)

п/п
Освітні галузі
 Предмети
1 клас
1.
Мовно-літературна
Навчання грамоти
7
2.
Іншомовна
Англійська мова
2
3.
Математична
Математика
4
4.
Природнича, громадянська і історична, соціальна, здоров’язбережувальна
Я досліджую світ

Навколишній світ
4
5.
Мистецька
Мистецтво
Світ мистецтва
2
6.
Технологічна
Дизайн і технологія
7.
Інформатична
Інформаційна культура
1
8.
Фізкультурна
Фізкультура
3
        Всього годин :
20+3
Додаткові години на вивчення предметів освітніх галузей:


Я досліджую світ
Математика
1
Гранично допустиме тижневе навантаження на учня
21
Фінансується з бюджету годин
24

ПОГОДЖЕНО                                                                                               ЗАТВЕРДЖЕНО педагогічною радою                                                                                      наказом по школі Нововасилівського навчально-виховного                                                    від 12.06.2018 р. № 70  комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ
ступенів – дошкільний начальний заклад»
 Іванівської  селищної ради                                                                          
 Херсонської області ( протокол №07 від 05.06.2018р.)

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА Нововасилівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»  Іванівської селищної ради Херсонської області початкова школа 2-4 класи
Типова освітня програма загальної середньої освіти І ступеня для 2-4 класів розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» та сформована на основі Типової освітньої програми, яка затверджена наказом МОН України від 20.04.2018року № 407. Типова освітня програма початкової освіти окреслює рекомендовані підходи до планування й організації в школі єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової загальної освіти. Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін. Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 2-4-х класів складає 2695 годин/навчальний рік: для 2-х класів – 875 годин/навчальний рік, для 3-х класів – 910 годин/навчальний рік, для 4-х класів – 910 годин/навчальний рік. Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у робочому навчальному плані на 2018/2019 навчальний рік , який складено згідно таблиці 1 до Типової освітньої програми та додатку 3, таблиця 1 до наказу МОН від 06.08.2014 №905. Очікувані результати навчання учнів подані в рамках навчальних програм, перелік яких наведено в таблиці 8 та та додатку 2 ( накази МОН № 407 від 20.04.2018, № 905 від 06.08.2014); пропонований зміст навчальних програм мають гриф «Затверджено Міністерством освіти і науки України» . Освітня галузь "Мови і літератури" з урахуванням вікових особливостей учнів буде реалізовуватися через окремі предмети "Українська мова (мова і читання)", "Англійська мова". Освітні галузі "Математика", "Природознавство" реалізуються через однойменні окремі предмети, відповідно,-"Математика", "Природознавство". Освітня галузь "Суспільствознавство" реалізується предметом "Я у світі". Освітня галузь "Здоров'я і фізична культура" реалізується окремими предметами "Основи здоров'я" та "Фізична культура". Освітня галузь "Технології" реалізується через окремі предмети "Трудове навчання" та "Інформатика". Освітня галузь "Мистецтво" реалізується окремими предметами "Образотворче мистецтво" і "Музичне мистецтво". У навчальному плані 2-А класу , який працює за науково-педагогічним проектом « РОСТОК» освітні галузі « Природознавство» та « Суспільствознавство» будуть реалізовуватися через інтегрований навчальний предмет « Навколишній світ». Викладання навчального предмету «Інформатика» буде здійснюватися за підручником «Сходинки до інформатики», який забезпечить виконання завдань освітньої галузі «Технології». При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 2-4 класах – 40 хвилин. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів. Навчальний час, передбачений на варіативну складову, буде використаний при проведенні курсів за вибором світоглядного спрямування (Українознавство, Розвиток творчих здібностей, Розвиток продуктивного мислення). Збереження здоров’я дітей належить до головних завдань школи. Тому формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки здійснюється не лише в рамках предметів "Фізична культура" та "Основи здоров'я", а інтегрується у змісті всіх предметів інваріантної та варіативної складових навчальних планів. Гранична наповнюваність класів встановлюється відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту". Навчальні плани зорієнтовані на роботу початкової школи за 5-денним навчальними тижнем. Очікувані результати навчання здобувачів освіти. Відповідно до мети та цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів. Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях. Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Форми організації освітнього процесу. Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку, екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести, які вчитель організує у межах уроку або в позаурочний час. Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів. Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти. Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів: кадрове забезпечення освітньої діяльності; навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності; матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності; якість проведення навчальних занять; моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей). Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти: оновлення методичної бази освітньої діяльності; контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення; моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти; створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників. Освітня програма закладу початкової освіти передбачає досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом


ПОГОДЖЕНО                                                                                                               ЗАТВЕРДЖЕНО педагогічною радою                                                                                                 наказом по школі Нововасилівського навчально-виховного                                                           від 12.06.2018 р. № 70    комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ
ступенів – дошкільний начальний заклад»
 Іванівської  селищної ради                                                                          
 Херсонської області ( протокол №07 від 05.06.2018р.)

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА Нововасилівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»  Іванівської селищної ради Херсонської області базової та профільної середньої  освіти

Освітня програма базової середньої та профільної середньої освіти  окреслює організацію закладом єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення здобувачами освіти обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової та повної загальної середньої.
Програма Нововасилівського НВК для  ІІ і ІІІ ступенів (базова середня освіта та профільна середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанов Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року №1392 та від 14 січня 2004 року №24 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» та сформована на основі типових освітніх програм:
·         для 5-9х класів  типова освітня програма закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 року №405;
·         для 10-го класу (Державний стандарт 2011 року) – типова освітня програма закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 року №408;
·         для 11-го класу (Державний стандарт 2004 року) – типова освітня програма закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 року №406;
Освітня програма визначає:
·         загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення які натепер подані в рамках навчальних планів;
·         очікувані результати навчання учнів подані в рамках навчальних програм, які мають гриф «Затверджено Міністерством освіти і науки України» і розміщені на офіційному веб-сайті МОН;
·         рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;
вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією освітньою програмою.



ЗАТВЕРДЖУЮ :
                                                                       Директор
                                                                                                          В.В.Малашок
РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
 загальної середньої освіти
з навчанням українською мовою
на 2018/2019 н.р.
Освітні галузі
Предмети
Кількість годин на тиждень у класах
5
6
7
8
9

Мови і літератури
Українська мова
3,5
3,5
2,5
2
2

Українська література
2
2
2
2
2

Іноземна мова
3
3
3
3
3

Зарубіжна література
2
2
2
2
2

Суспільство-знавство
Історія України
1
1
1
1,5
1,5

Всесвітня історія
-
1
1
1
1

Основи правознавства
-
-
-
-
1

Мистецтво*
Музичне мистецтво
1
1
1
-
-

Образотворче мистецтво
1
1
1
-
-

Мистецтво
-
-
-
1
1

Математика
Математика
4
4
-
-
-

Алгебра
-
-
2
2
2

Геометрія
-
-
2
2
2

Природо-знавство
Природознавство
2
-
-
-
-

Біологія
-
2
2
2
2

Географія
-
2
2
2
1,5

Фізика
-
-
2
2
3

Хімія
-
-
1,5
2
2

Технології
Трудове навчання
2
2
1
1
1

Інформатика
1
1
1
2
2

Здоров’я і фізична культура
Основи здоров’я
1
1
1
1
1

Фізична культура**
3
3
3
3
3

Разом
23,5+3
26,5+3
28+3
28,5+3
30+3

Додатковий час на предмети, факультативи, індивідуальні заняття та консультації
3,5
3,5
2,5
3
3

Гранично допустиме навчальне навантаження
28
31
32
33
33

Всього (без урахування поділу класів на групи)
27+3
30+3
30,5+3
31,5+3
33+3




Освітня програма профільної середньої освіти окреслює рекомендовані підходи до планування й організації єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення здобувачами освіти обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти і складена відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 408) для учнів 10 класу. Для учнів 11 класу – до Типової освітньої  програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня ( наказ Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 №406) з філологічним профілем навчання.








ЗАТВЕРДЖУЮ :
                                                                       Директор
                                                                                                          В.В.Малашок
РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
для 10 класу  закладів загальної середньої освіти
на 2018/2019 н.р.

Предмети
Кількість годин
на тиждень у класах
10

Базові предмети1
27 (29)

Українська мова
2

Українська  література
2

Зарубіжна література
1

Іноземна мова2
2

Мова і література корінного народу, національної меншини3
2

Історія України 
1,5

Всесвітня історія
1

Громадянська освіта
2

Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія)
3

Біологія і екологія
2

Географія
1,5

Фізика і астрономія
3

Хімія
1,5

Фізична культура4
3

Захист Вітчизни
1,5

Вибірково-обов’язкові предмети (Інформатика, Технології, Мистецтво)
3

Додаткові години 1на профільні предмети, окремі базові предмети, спеціальні курси, факультативні курси та індивідуальні заняття

8 (6)

Гранично допустиме тижневе навантаження на учня
33

Всього фінансується (без урахування поділу класу на групи)
38




        Навчальний план для 11 класу містить загальний обсяг навчального навантаження та тижневі години на вивчення базових предметів, вибірково-обов’язкових предметів, профільних предметів і спеціальних курсів, а також передбачає години на факультативи, індивідуальні заняття.
       Вивчаються  базові предмети: «Українська мова», «Українська література», «Зарубіжна література», «Іноземна мова», «Історія України», « Всесвітня історія», «Громадянська освіта», «Математика», «Фізична культура» і «Захист  Вітчизни». Передбачено вивчення  окремих природничих дисциплін: «Фізика і астрономія», « Біологія і екологія», «Хімія», «Географія». Включені вибірково-обов’язкові предмети «Інформатика» і  «Технології», що вивчаються на рівні  стандарту.
      Зміст філологічного профілю навчання реалізується системою окремих предметів. Кількість годин для вивчення профільних предметів збільшено за рахунок варіативної складової навчального плану з урахуванням освітніх потреб здобувачів освіти та з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти засобами усіх предметів.
       У навчальній програмі для 11 класу виокремлені наскрізні лінії «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність», які інтегрують ключові і загально предметні компетентності і сприяють формуванню в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.






ЗАТВЕРДЖУЮ :
                                                                       Директор
                                                                                                          В.В.Малашок
РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
 загальної середньої освіти
з навчанням українською мовою
на 2018/2019 н.р.

Філологічний напрям (11 клас)

Предмети
Кількість годин на тиждень у 11 класі
Української філології профіль

Українська мова
4

Українська література
4

Іноземна мова
3

Друга іноземна
-

Зарубіжна література
3

Історія України
1,5

Всесвітня історія
1

Громадянська освіта:

1

економіка

людина і світ
0,5

Художня культура
0,5

Математика
3

Астрономія
0,5

Біологія
1,5

Фізика
2

Хімія
1

Екологія
0,5

Технології
1

Інформатика
1

Фізична культура
2

Захист Вітчизни
1,5

Разом
32,5

Додатковий час на поглиблене вивчення предметів, введення курсів за вибором, факультативів
5,5

Гранично допустиме навантаження на учня:
33

Всього фінансується (без урахування поділу класу на групи)
38



  






Навчальний план
початкової школи з українською мовою навчання

Освітні галузі
Предмети
Кількість годин на тиждень у класах
2
3
4
Разом
Мови і літератури (мовний і літературний компоненти)
Українська мова
7
7
7
28
Іноземна мова
2
2
2
7
Математика
Математика
4
4
4
16
Природознавство
Природознавство
2
2
2
8
Суспільствознавство
Я у світі
-
1
1
2
Мистецтво
Мистецтво*/музичне мистецтво, образотворче мистецтво
1
1
1
4
1
1
1
4
Технології
Трудове навчання
1
1
1
4
Інформатика
1
1
1
3
Здоров'я і фізична культура
Основи здоров'я
1
1
1
4
Фізична культура**
3
3
3
12
Усього
20+3
21+3
21+3
80+12
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять
2
2
2
8
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня
22
23
23
88
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи)
25
26
26
100


Немає коментарів:

Дописати коментар